Sebelum mencedok atau memetik 'ilmu' dari laman ini, anda tidak perlu meminta kebenaran tetapi diingatkan membuat semakan sendiri terlebih dahulu dengan doktor anda atau guru anda sebelum mem'forward'nya kepada orang lain dan memikul tanggungjawab akibatnya.

Pohon doa kesejahteraan dan limpahan rahmat Allah ke atas ibubapa saya dan ibubapa mertua saya. Juga ke atas guru-guru saya dan juga pesakit-pesakit saya yang banyak mengajar saya bidang ini. Segala pujian bagi Allah (peringatan ini untuk diri sendiri) . Mudah-mudahan, taubat saya diterimaNya dan segala dosa saya diampunkanNya serta saya terus dilimpahi rahmatNya. Sekiranya ada kesalahan, pohon dibetulkan, saya terbuka kepada teguran.

Sebarang percubaan berbentuk komen atau soalan bertujuan mengiklankan apa sahaja perniagaan atau blog sendiri tidak akan disiarkan. Blog ini bukanlah untuk iklan menjual barang. Peace.....

Friday, 9 December 2016

(Makluman Untuk Pesakit-pesakit Saya) : Cuti

Bis-mil-laa-hir-rah-maa-nir-ra-hiiiiim.
In the name of Allah, Most Compassionate, Most Merciful.



Baru seminggu kereta di-serviced, tayar masuk skru pula pada Khamis minggu lepas, sejurus selepas bulatan Jalan Kuching dah keluar signal tekanan rendah. Mujurlah ada kedai tayar berhampiran di  Sentul, belum masuk PLUS highway (nak ambil anak balik dari asrama).


Mujurlah belum lagi perjalanan jauh / bercuti.


Saya bercuti panjang kali ini untuk meluangkan lebih masa bersama keluarga :


10hb Disember 2016 - 21hb Disember 2016.

dan

25hb Disember 2016 - 2hb Januari 2017.


Seperti biasa, ada doktor pakar yang 'cover' saya. Seperti sebelum ini, mereka jauh lebih senior daripada saya. Maka, janganlah bimbang. Jika ada kecemasan atau kekhuatiran, bolehlah ke Unit Kecemasan (Blok D jika di PHKL) dan anda akan diperiksa oleh Medical Officer on-call terlebih dahulu sebelum dimaklumkan kepada doktor pakar yang 'cover' saya.

Saya akan cuba jawap Whatsapp pesakit-pesakit yang sedang dalam rawatan suntikan IVF atau baru sahaja mengambil suntikan kesuburan (kerana ubat-ubatan yang digunakan ini berpotensi memberikan kesan samping serius).

Saya bertukar jawatan daripada doktor pakar kepada Ibu aka  Surirumah  aka Mem Besar (bukan membesar) aka Mokcik aka her bff .



Sekian
Al-ham-du-lil-lah
All praise is due to Allah

No comments:

Post a Comment