Saya masih memilih untuk menulis di alam siber secara percuma walaupun sesekali ada yang mencadangkan agar saya menulis buku mengenai infertiliti. Sebelum mencedok atau memetik 'ilmu' dari laman ini, anda tidak perlu meminta kebenaran tetapi diingatkan membuat semakan sendiri terlebih dahulu dengan doktor anda atau guru anda sebelum mem'forward'nya kepada orang lain dan memikul tanggungjawab akibatnya. Pohon doa kesejahteraan dan limpahan rahmat Allah ke atas guru-guru saya dan juga pesakit-pesakit saya yang banyak mengajar saya bidang ini. (peringatan untuk diri sendiri) Segala pujian bagi Allah. Mudah-mudahan, taubat saya diterimaNya dan segala dosa saya diampunkanNya serta saya terus dilimpahi rahmatNya. Sekiranya ada kesalahan, pohon dibetulkan, saya terbuka kepada teguran.

Sebarang percubaan berbentuk komen atau soalan bertujuan mengiklankan apa sahaja perniagaan atau blog sendiri tidak akan disiarkan. Blog ini bukanlah untuk iklan menjual barang. Peace.....

Wednesday, 11 March 2015

Saya Bercuti Lagi


Seperti biasa, sempena menghormati mother-daughter bonding session, saya mengambil cuti bersempena cuti sekolah.

.
.
.

Kali ini, cuti kerja saya bermula lebih awal lagi.

Saya bercuti dari hari ini sehinggalah tamat cuti sekolah (22hb Mac ini).

Tetapi, janganlah bimbang kerana kali ini, kami hanya cuti-cuti dalam kawasan (KL sahaja).

Perancangan asal untuk bercuti 2 malam di Singapura (klik sini) mulai hari ni tergendala akibat kekangan yang terpaksa saya akur.



My Clone and My Better Half.
Prof saya pun mengambil cuti hari ini sehingga Jumaat. Setelah short-notice tak jadi ke Singapura , hari ni kami berdua free and easy ......

.
.
.

Maka:

1. Sekumpulan kecil pesakit yang diberi temujanji Sabtu (sesi khas memandangkan saya tiada klinik pada hari Sabtu) kini ditukar semula pada hari Jumaat 13hb Mac. Klinik bermula seawal 8.30 pagi kerana saya akan keluar seawal 10 pagi untuk mengambil anak dari sekolah.

2. Yang dijangkakan menjalani prosedur OPU dan FET pada Selasa 17hb, jangan risau. Kan saya kata saya bercuti-cuti KL, bukannya di tempat lain.

3. Yang lain, maaf ya. Terpaksa ditunda kepada selepas cuti sekolah tamat.

4. Jika ada kecemasan, bolehlah ke unit kecemasan di hospital.

5. Ada 2 rakan O&G consultant yang 'cover' saya : Dr Paul Ng dan Dr Idora.

.
.
.

Kepada yang sedang dalam perancangan menjalani IVF, anda telahpun ada diberi nombor hp saya berserta arahan bertulis mengenai apa yang perlu ditanya sejurus anda didatangi haid.
Bolehlah meng-whatsapp saya.

Soalan-soalan lain mungkin akan dijawab apabila kelapangan.








2 comments:

  1. Selamat Bercuti Dr Cantikk...Semoga dipermudahkan urusan2 Dr yg mendatang..InsyaAllah..amin ya rabb

    ReplyDelete
  2. Very sweet of you to take time off to spend with the kids. Kids please sayang mama lebih ok.....

    ReplyDelete