Saya masih memilih untuk menulis di alam siber secara percuma walaupun sesekali ada yang mencadangkan agar saya menulis buku mengenai infertiliti. Sebelum mencedok atau memetik 'ilmu' dari laman ini, anda tidak perlu meminta kebenaran tetapi diingatkan membuat semakan sendiri terlebih dahulu dengan doktor anda atau guru anda sebelum mem'forward'nya kepada orang lain dan memikul tanggungjawab akibatnya. Pohon doa kesejahteraan dan limpahan rahmat Allah ke atas guru-guru saya dan juga pesakit-pesakit saya yang banyak mengajar saya bidang ini. (peringatan untuk diri sendiri) Segala pujian bagi Allah. Mudah-mudahan, taubat saya diterimaNya dan segala dosa saya diampunkanNya serta saya terus dilimpahi rahmatNya. Sekiranya ada kesalahan, pohon dibetulkan, saya terbuka kepada teguran.

Sebarang percubaan berbentuk komen atau soalan bertujuan mengiklankan apa sahaja perniagaan atau blog sendiri tidak akan disiarkan. Blog ini bukanlah untuk iklan menjual barang. Peace.....

Wednesday, 7 January 2015

Forum IVF 7hb Februari 2015.










Sesi yang pada awalnya dirancang 24hb Januari terpaksa ditunda kepada 7hb Februari kerana saya ada program di negeri lain pada hujung minggu itu.

.
.
.

Seperti sesi-sesi sebelumnya :

1. Hanya kepada pasangan suami-isteri yang ingin mengetahui mengenai IVF atau yang ingin menjalani IVF sahaja, tidak kira di hospital/pusat IVF mana pun. Ini bukanlah sesi pengenalan, saya akan menggunakan istilah-istilah dan singkatan yang lazim digunakan dalam rawatan kesuburan. Maka silalah buat 'homework' mengenai 'general infertility' sebelum itu.

2. Datang secara berpasangan suami dan isteri, yang mempunyai masalah kesuburan. Penyertaan bagi pihak ie oleh wakil eg rakan atau ibubapa atau saudara-mara mungkin akan diterima HANYA jika ada kekosongan.  Ini kerana tempat adalah terhad kepada 20 pasangan sahaja, selebihnya adalah di atas budi-bicara penganjur. 

3. Sila Telefon nombor di atas untuk tempahan pendaftaran. Kami tidak mengambil 'on-site registration'.


Yang berubah:

1. Sesi dimulakan lewat sedikit setelah mendapat maklumbalas peserta-peserta terdahulu. Seperti selalunya; waktu bermulanya ceramah masih tepat. 9.30am waktu tempatan. walau bagaimanapun, anada masih digalakkan datang lebih awal untuk mengelakkan masalah ketiadaan slot parkir kereta, maklumlah, Sabtu memang ramai orang yang datang ke hospital.

2. Ujian darah percuma (anti-Mullerian hormone dan 25(OH) Vit D yang bernilai RM500) kini telah terhad.



Dah namanya sesi interaktif, pasangan-pasangan digalakkan bertanya, berkongsi cerita (yang berkaitan masalah atau rawatan kesuburan sahaja ya) dan sekiranya saya ada tersilap, silalah betulkan.




No comments:

Post a Comment