Saya masih memilih untuk menulis di alam siber secara percuma walaupun sesekali ada yang mencadangkan agar saya menulis buku mengenai infertiliti. Sebelum mencedok atau memetik 'ilmu' dari laman ini, anda tidak perlu meminta kebenaran tetapi diingatkan membuat semakan sendiri terlebih dahulu dengan doktor anda atau guru anda sebelum mem'forward'nya kepada orang lain dan memikul tanggungjawab akibatnya. Pohon doa kesejahteraan dan limpahan rahmat Allah ke atas guru-guru saya dan juga pesakit-pesakit saya yang banyak mengajar saya bidang ini. (peringatan untuk diri sendiri) Segala pujian bagi Allah. Mudah-mudahan, taubat saya diterimaNya dan segala dosa saya diampunkanNya serta saya terus dilimpahi rahmatNya. Sekiranya ada kesalahan, pohon dibetulkan, saya terbuka kepada teguran.

Sebarang percubaan berbentuk komen atau soalan bertujuan mengiklankan apa sahaja perniagaan atau blog sendiri tidak akan disiarkan. Blog ini bukanlah untuk iklan menjual barang. Peace.....

Friday, 28 November 2014

A Visitor from Japan

18th November 2014.

It was nice to receive a visitor. 
A fellow IVF consultant from Japan.
He even has his own IVF centre....well.... more than one centre...
....and those centres are named after him.
He wanted to share knowledge about IVF, en route to Vietnam for a conference.


Check this link : 




I like meeting people in Reproductive Medicine field.
...and learn from them.

For someone who is 63 years old (read : senior IVF clinician) and started his own centre in 1995 (the year I was graduated, wow!), there must have been a lot to learn from him. We even talked about the 'old' slow freezing.

Also, meeting people like him humbles me.
Their knowledge is far more than mine.
An eye opener.

.
.
.

(Time to learn more



Meet Dr Koichi Kyono, M.D., Ph.D.




Now....why in this picture I appeared shorter than him and the upper picture I stood almost the same height?

In Japan
IVF is public funded (not all, but half of the cost) for 6 cycles
......

3 comments:

  1. Wah makin sweet lh doc lps blk haji. Ayu gitu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh bru blik hj ke. .... no wonder buka pintu je bcahaya masuk bilik ;p

      Delete
  2. how nice to have ivf cycles public funded. i am still waiting for the day our government allows us childless couples to withdraw OUR own epf monies to undergo various fertility treatments. sigh.
    you look very sweet dr adilah :)

    ReplyDelete