Saya masih memilih untuk menulis di alam siber secara percuma walaupun sesekali ada yang mencadangkan agar saya menulis buku mengenai infertiliti. Sebelum mencedok atau memetik 'ilmu' dari laman ini, anda tidak perlu meminta kebenaran tetapi diingatkan membuat semakan sendiri terlebih dahulu dengan doktor anda atau guru anda sebelum mem'forward'nya kepada orang lain dan memikul tanggungjawab akibatnya. Pohon doa kesejahteraan dan limpahan rahmat Allah ke atas guru-guru saya dan juga pesakit-pesakit saya yang banyak mengajar saya bidang ini. (peringatan untuk diri sendiri) Segala pujian bagi Allah. Mudah-mudahan, taubat saya diterimaNya dan segala dosa saya diampunkanNya serta saya terus dilimpahi rahmatNya. Sekiranya ada kesalahan, pohon dibetulkan, saya terbuka kepada teguran.

Sebarang percubaan berbentuk komen atau soalan bertujuan mengiklankan apa sahaja perniagaan atau blog sendiri tidak akan disiarkan. Blog ini bukanlah untuk iklan menjual barang. Peace.....

Wednesday, 28 November 2012

Kerja2 Penambaikan Aras 2 PHKL (termasuk Unit IVF)




Pengumuman.



Unit IVF ditutup buat sementara waktu dari 17hb November sehingga penghujung tahun ini (bergantung kepada perjalanan kerja) disebabkan 'renovation' keseluruhan Wad C2 termasuk 'suite' bersalin dan Unit IVF, bertujuan 'mencantikkan' wad2 tersebut. Maklumlah, hospital PHKL ini dah berusia hampir 40 tahun (dari 1974). Bayi pertama IVF dunia pun dilahirkan pada tahun 1978.


Perkhidmatan Ujian SA (Ujian Air Mani) dan 'Semen Washing' untuk IUI masih berjalan tetapi dipindahkan buat sementara waktu ke Tingkat 4 (Wad C4). Maka nombor telefonnyya juga berubah ke Wad C4. Hanya IVF, ICSI, Frozen Embryo Transfer dan sekumpulan dengannya sahaja yang ditangguhkan.


Jika ada yang menghubungi nombor 22960892 tidak berjawab, janganlah marah atau merajuk kerana tiada orang pun di situ melainkan pekerja2 kontrak sahaja. Mintalah bantuan operator menyambungkan ke Wad C4.


Selepas tamatnya kerja2 'renovation' ini yang dijangka akan siap sebelum penghujung Disember, saya akan menyambung semula proses rawatan IVF mulai awal Januari tahun 2013 (kerana bercuti!).


Pakej IVF juga masih berjalan sehingga Jun 2013.



Sekian :)

1 comment:

  1. Slm Dr , sy dh kawen 3 blm , 3 bln jgk x period ... Dh cek upt .. -ve .. Sblum ni priod sy mmg x tetap .. Tp tiap bln @ 2 bln skali ttp dtg wlau tarikh x mnentu .. Tmpoh haid tetap ..
    Sy nk prgnant .. Daa amal folat sbgai prsediaan .. Tp priod .. Sure xsbur .. Sy nk prgnant .. Mcmn ni ??? Tq

    ReplyDelete