Saya masih memilih untuk menulis di alam siber secara percuma walaupun sesekali ada yang mencadangkan agar saya menulis buku mengenai infertiliti. Sebelum mencedok atau memetik 'ilmu' dari laman ini, anda tidak perlu meminta kebenaran tetapi diingatkan membuat semakan sendiri terlebih dahulu dengan doktor anda atau guru anda sebelum mem'forward'nya kepada orang lain dan memikul tanggungjawab akibatnya. Pohon doa kesejahteraan dan limpahan rahmat Allah ke atas guru-guru saya dan juga pesakit-pesakit saya yang banyak mengajar saya bidang ini. (peringatan untuk diri sendiri) Segala pujian bagi Allah. Mudah-mudahan, taubat saya diterimaNya dan segala dosa saya diampunkanNya serta saya terus dilimpahi rahmatNya. Sekiranya ada kesalahan, pohon dibetulkan, saya terbuka kepada teguran.

Sebarang percubaan berbentuk komen atau soalan bertujuan mengiklankan apa sahaja perniagaan atau blog sendiri tidak akan disiarkan. Blog ini bukanlah untuk iklan menjual barang. Peace.....

Monday, 2 January 2012

Happy 2012

A day later, but better than never.
(was up in the air across continents and countries yesterday)
So,
Here's wishing every one of you a happy new year (insert fireworks :) and the bluest sky.

I have ONE (of many other things) important message;

For those who never fail to vow (every year, like.... err.....yours truly) to eat and exercise better, let this be the year that resolution is FINALLY crossed off the list.


Especially those with PCOS ;
- although it is not as easy (compared to other ladies) to lose weight, in fact it's easier to gain weight :(
- your chance of conceiving is definitely better without those excess fats.

and those who plan to conceive ;

and those who want a healthier life.


Let us challenge ourselves.
This time (again?), seriously this time.
No excuse (kecuali yg dah ter-patah tangan dan kaki).
I have (hand-sworn)...err...err...17 kg of excess 'baggage' that I have accumulated in the past 9 years!
Whoa! That is a lot to skim off!


and to those who have successfully attained and maintained that goal,
Please share with us, 'pleeeeeeaaaasee'.....
Tips for healthy eating (without craving)
Tips for exercise regularly without procrastinating.
Sharing is caring.

4 comments:

  1. Salam and Happy New Year 2012 Dr Adilah. heee...me too eagerly to know the secret too... Sharing is Loving. :)

    ReplyDelete
  2. salam doc,sy ingin bertanya saya br buat iui,pada ahad lepas,sy memang normal tak ada apa2 masalh sebelm ni ada seorang ank sekrg tlh berusia 9 thn,husband sy ada prob low sperm count,kuantiti spermnya hanya sekitar 7 juta shj,sememangnya sy agak berdebar2 utk tggu mggu depan sama ada sy berpeluang hamil atau tdak,persoalanya adakh dgn kuantiti sperm yg 7 juta tu ada ke peluang sy utk hamil.

    ReplyDelete
  3. Salam doc..saya nak baca myclone..ayuritz@gmail.com..tq

    ReplyDelete