Saya masih memilih untuk menulis di alam siber secara percuma walaupun sesekali ada yang mencadangkan agar saya menulis buku mengenai infertiliti. Sebelum mencedok atau memetik 'ilmu' dari laman ini, anda tidak perlu meminta kebenaran tetapi diingatkan membuat semakan sendiri terlebih dahulu dengan doktor anda atau guru anda sebelum mem'forward'nya kepada orang lain dan memikul tanggungjawab akibatnya. Pohon doa kesejahteraan dan limpahan rahmat Allah ke atas guru-guru saya dan juga pesakit-pesakit saya yang banyak mengajar saya bidang ini. (peringatan untuk diri sendiri) Segala pujian bagi Allah. Mudah-mudahan, taubat saya diterimaNya dan segala dosa saya diampunkanNya serta saya terus dilimpahi rahmatNya. Sekiranya ada kesalahan, pohon dibetulkan, saya terbuka kepada teguran.

Sebarang percubaan berbentuk komen atau soalan bertujuan mengiklankan apa sahaja perniagaan atau blog sendiri tidak akan disiarkan. Blog ini bukanlah untuk iklan menjual barang. Peace.....

Thursday, 21 April 2011

Rehat

Berehat lagi
Malam ini bos aka En Jake balik dr Bangkok laparoscopic course
Sponsored (tak aci!)
Ada hands-on surgical training lagi
I hope he'll teach me more and more
New updates n tips
Nanti saya ajar 'uols' pulak ya :)

So, disebabkan bos aka Mr Jake nak balik,
Saya pun akan kesibukan lebih sedikit semula
Dan meng-pause dari blogging sekejap
Lagipun,
Malam ni ada konsert JB

Mokcik ni kena jadi chaperone
First time seumur hidup nak gi konsert ni
Dulu2 ada lah...Barney concert :)
Ada ke patut dia suruh saya tunggu kat luar stadium je
Reason? She wants my seat replaced
Dia malu kot nak gi konsert dgn Mokcik?
Ish! No way saya nak mencangkung kat luar tu sorang2...

Anyway, to those yg belum mengetahui
Let me entertain you w some facts about this stadium...

STADIUM MERDEKA
This stadium was the biggest stadium in South-East Asia upon completion.
They took less than a year to build it!
The plan was designed in July 1956, the construction began in September 1956 and the stadium completed by Aug 1957!
Triple Wow! Siapakah itu developer?
Saya salute sama Tuan developer!
Sampai hari ni pun belum dengar dia roboh atau nak roboh (unlike some stadiums, hahahahahahahahaha)
Huahahahahahahahahahaha (guling2)
Wakakakakakakakaka(susahnya nak habis ketawa :)
Bak kata anak2 saudara saya;
"kwang kwang kwang!"
Saya dah pun googled siapa kontraktor Stadium Merdeka yg cerdik pandai ini.
The main contractors were Messrs KC Boon & Cheah Co Ltd and Lim Quee & Sons

Dirasmikan pada 30 Aug 57, just one day before....
Keesokannya pulak digunakan utk...
"Merdeka! Merdeka! Merdeka!"
Yes yes...of course, this was the stadium that witnessed our Independence Declaration more than 50 years ago.
Lebih tua dari umur saya :)

It can easily accommodate 20,000 spectators.
(konsert Bieber ada 17,100 tiket je)
With 50 turnstiles, people can be seated in less than 30 minutes and the stadium emptied in less than TEN MINUTES.
Sangat mententeramkan jiwa apabila mengetahui fakta ini (manalah tau kan kot2 terbakar dek haba Bieber fans nanti)

3 hari yg lepas, saya telah memaksa En Jake menunjukkan jalan ke sana. Baru first time nak pergi ni :)
Dah masuk kereta, baru teringat...laa...ada benda ni ya. Olehkerana saya jarang guna pun, saya memang kura2 dalam mengisi address input
nothing much kat pintu masuk, ada board ni
crew baru nak pasang stage

To those mothers-to-be
You'll understand why I (and other moms) do things like this
(sigh) anak...anak.....
I can buy > seribu bungkus mi Maggi w that tau Man
U better be as clever as him.
In an interview, he said;

"My message is you can do anything if you just put your mind to it. I grew up below the poverty line; I didn't have as much as other people did. I think it made me stronger as a person it built my character. Now I have a 4.0 grade point average and I want to go to college and just become a better person."

...buck up girl, buka buku sekolah tu, baca!!

3 comments:

  1. ha ha, enjoy doc!!! am sure u will. sekali sekala berhibur dengan 'anak menantu' :D

    ReplyDelete
  2. Wow! X tau plak JB ni pandai budak nyer...

    ReplyDelete
  3. sweet tooth - Yezzr! That is why I do not mind my 'dotter' suka kat Bieber ni. Saya pun belajar pasal kehidupan JB dari buku2 anak saya tu. Harap2nya dia (dan artis2 kita) akan berterusan begitu, tak lupa menambah ilmu akademik dan kerohanian :)

    ReplyDelete